MINIACTIVITAT 1.0* (Coneixements prèvis)

- Qüestions i impressions a comentar en companys/es:
  •  Pregunta 10: Situa't de 0 a 10 (0 gens d'acord 10 molt d'acord).
TE2) l'objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents__8__
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: __10__
TC1) Els professionals de l'educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió de coneixement:__8__
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds:__7__
CC1)Les aules de la UOC són una comunitat d'aprenentatge: __9__
DU2) Els debats virtuals suposa perdre força hores amb poc benefici personal:__4__
TE1) La Tecnologia Educativa per psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC:__8__
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: ___9___
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: ___7____
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: ___8___
  • Mapa conceptual


  • Primeres impressions 
Realitzant aquesta primera activitat me adonat que hi ha coneixements que tinc i que no solc posar en pràctica (per ex, explorar blocs d'utilitat). També l'activitat m'ha fet pensar molt sobre algunes qüestions que mai m'havia plantejat, com: la neutralitat de la tecnologia o si seria capaç de defensar els meus coneixements de les TIC davant d'un tribunal. A més a més, he vist de seguida que en aquesta assignatura podria millorar molt en l'àmbit de les TIC, ja que tot i haver fet alguna cosa a la carrera, les noves tecnologies estan en continu moviment/canvi i és necessari estar al dia d'aquestes. Aprendre més d'elles mai ens sobrarà, de fet segurament mai en tindrem prou. El futur és tecnològic i nosaltres no podem ser menys, amb aquesta activitat encara he vist més clar això i espero amb molta il·lusió poder aprendre molt durant el curs que se'ns presenta.  


* Clicant sobre el títol: miniactivitat 1.0, podeu accedir a tot el document real, amb les preguntes de coneixements previs.


10 comentaris:

  • REIXU | 5 d’abril del 2012, a les 11:10

    Vas posar que creies que els comentaris de la UOC podien millorar moltíssim... després del debat que hem fet, a on et situes?
    Reixu

  • Laura | 6 d’abril del 2012, a les 13:57

    Hola,
    doncs la veritat és que desprès d'haver fet el debat sobre els diferents fils, vaig canviar prou d'opinió. Però això és deu, perquè tots els debats que havia fet en la UOC, eren sempre en tot el grup, allò servia per a ben poc. Tot o intentar llegir tots els missatges hi havia dies q entraves i te'n trobaves 50 o 60!!!, i la gent no solia llegir-se tots, cosa que provoca que sempre s'acabaves repetint les mateixes coses una i una altra vegada. En canvi en aquest com que cada fil potser tenia 15 participants, era més assequible la lectura tots els dies, podies respondre a la gent amb molta facilitat (sense tenir que dir el dia tal, tal persona va dir etc), crec que s'ha aconseguit un debat útil.

    Moltes gràcies per el teu comentari "Reixu" ^^

  • MGS_TIC | 18 d’abril del 2012, a les 11:54

    Bones Laura,
    Primer de tot vull felicitar-te pel blog, m'agrada molt!

    Vull preguntar-te si realment creus i opines que les TIC són totalment necessàries per transmetre els continguts als alumnes, ja que he vist que en un inci hi vas posar un 7, ha canviat la teva opinió respecte aquesta qüestió?

    Montse

  • Laura | 18 d’abril del 2012, a les 13:35

    Hola Montse,
    primer de tot moltes gràcies pel comentari. Sobre la qüestió que em comentes, si que m'agradaria dir-te que he canviat d'opinió respecte això, gràcies a tot el que hem estat llegint i aprenent.
    Crec que les TIC en si no són necessàries per transmetre qualsevol contingut, són MOLT ÚTILS, però no necessàries. Ara bé, no podem prescindir d'elles perquè la nostra societat és la de la informació i la comunicació i una de les competències a desenvolupar la CD(competència digital)si que la necessita. Per tant ara puntuaria la pregunta amb un 4 o 3.
    ^^

  • Natalia Grau | 19 d’abril del 2012, a les 16:43

    Hola Laura! Moltíssimes felicitats pel teu blog!!!
    A més, m'ha cridat l'atenció el fet que les teves preguntes d'autoavaluació inicial s'assemblen molt a les meves. Segueixes pensant que "la Tecnologia Educativa per psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC" (8) i "l'objecte de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents" (8). No penses que és molt més ampli? és a dir, que comprèn moltes coses com el disseny, l'anàlisi, l'aplicació, l'avaluació de situacions mediades d'aprenentatge...

  • Anna Besalduch Garcia | 26 d’abril del 2012, a les 12:56

    Hola Laura, felicitats pel teu bloc i gràcies per l'aportació que has fet al meu.

    Després d'haver realitzat la primera PAC, continues pensant que el canvi tecnològic determina el canvi social? No creus que aquesta divisió avui dia no existeix, és tot més complicat? Què en penses del teixit sense costures?

  • Laura | 2 de maig del 2012, a les 12:59

    Hola Natalia,
    moltes gràcies pel comentari, perdona que no et contestes abans però estavan immersa en la miniactivitat 2.2. ^^. Sobre el que em comentes, he d'afirmar que efectivament penso que la TE per a psicopedagogs és molt més que aconsellar tècniques, ara penso que aquests han de saber dissenyar, saber utilitzar i conèixer recursos per a poder recomanar-los i fer-los servir quan els necessiten. També crec que han de classificar aquests per a determinar quins recursos són millors (segons l'objectiu, curs, alumnat...) o també avaluar quins són efectius i engrescadors etc

    En aquesta pregunta ara mateix la puntuaria amb un 4 com a molt, perquè com he comentat aquest aspecte és només un més de molts que ha de tenir el professional.

    Espero haver-me explicat ^^!

  • Laura | 2 de maig del 2012, a les 13:26

    Hola Anna,
    ara és el teu torn jejeje, igualment sento el retard en contestar-te la pregunta, la miniactivitat 2.2. ens ha donat feina.

    Bé, sobre la primera pregunta que em fas, realment ara he canviat d'opinio. Quan vaig fer l'avaluació inicial vaig pensar com per ex. la medicina havia canviat l'esperança de vida de les persones, i vaig acabar puntuant amb un 8 que la tecnologia determinava el canvi social, però ara per ara, desprès de totes les lectures i treballs que portem fets, penso que això no és així. Penso que aquesta relació de canvi tecnològic i canvi social estan íntimament relacionats, i efectivament una bona explicació podria ser el concepte que comentes: el teixit sense costures. Sobre aquesta ideologia que sorgeix quan la gent s'adona que no podem cauré en cap dels determinismes, penso que és un bon punt de vista per tenir una visió més heterogènia, tot i que també tenim una altra opció que és la perspectiva interactiva social. Sincerament totes dues són bones explicacions i em costa decidir-me per alguna d'elles, potser encara necessito aprofundir més en cadascuna per a posicionar-me. De totes maneres, tinc clar que la tecnologia i la societat són dos món en continua interacció, de fet potser no puc ni dir que siguen dos móns, perquè una depèn de l'altra i viceversa. Per tant, en aquesta qüestió posaria un 5, per indicar que aquesta afirmació només és certa a mitges.

    Espero haver respost clarament, moltes gràcies de nou pel comentari ^^!

  • Maria | 14 de juny del 2012, a les 18:57

    Hola Laura, felicitats pel blog, el trobo molt interessant i complert!

    D'aquesta avaluació inicial, deixant de banda el que ja han comentat altres companys, em sobta que has posat un 7 en l'afirmació: La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds.

    Considero que és una puntuació molt elevada, tenint en compte el que hem vist sobretot en la PAC 1. Les tecnologies es desenvolupen en una societat i gairebé totes tenen una raó de ser lligada als valors, prejudicis i actituds, que n'opines després de tot aquest llarg procés d'aprenentatge que hem dut a terme?

    Una abraçada!

  • Laura | 21 de juny del 2012, a les 16:42

    Hola Maria,
    primer de tot gràcies pel comentari i pels afalacs. I sobre el que hem preguntes tens tots la raó en sorprendre't.

    Quan vaig completar aquesta activitat prèvia creia que la ciència que sempre busca ser objectiva, també ho seria alhora de desenvolupar-se, però això no és així. A través de les lectures, treballs i desenvolupament de l'assignatura m'he adonat que la ciència, tot i cercar la objectivitat, no es pot escapar de la societat. Esta disciplina neix sempre en una societat concreta que la influència tant si vol com sinó, un ex molt evident podria ser el controls sanitaris del menjar; Dinamarca(un dels principals consumidors de menjar ecològic a Europa) utilitzarà la ciència per a assegurar-se que aquest menjar que compra no conté cap producte químic. En canvi Espanya ,un país que encara ha de créixer molt en aquest consum, usarà la ciència per a determinar les mesures correctes de colorants, conservants etc. Aquesta manera d'utilitzar la ciència és deu a l'actitud o valors que en hi han establerts en una societat. El que vull dir, és que com que els científics també són persones que formen part d'esta realitat social, evidentment també tenen aquests valors establerts i no poden evadir-los.

    Ara per ara, puntuaria aquesta pregunta amb un 0 o un 1!.

    Una abraçada també per a tu!

Publica un comentari a l'entrada